Schibsteds søkemotor Sesam i flat utvikling

Schibsteds storsatsning på den egne søkemotoren Sesam er en forsiktig suksess. Aktørene i bransjen har fulgt satsningen nøye med tanke på egne satsninger. Det store spørsmålet er om norske brukere vil la seg lokke bort fra Google til en mer rendyrket norsk søkemotor med fokus på norske resultater.

Vi kan nå 9 uker etter lansering konstatere at utviklingen er flat. Søkemotoren fikk voldsomt mange søk ved lansering, av brukere som ville teste søkemotoren, men Sesam har kun klart å beholde en del av disse som fortløpende brukere.

Fra Alexa:

Share
This entry was posted in Teknologi. Bookmark the permalink. Both comments and trackbacks are currently closed.

One Comment

  1. cml
    Posted 10 January, 2006 at 9:53 am | Permalink

    Synes det er rart at man bruker alexa som måleinstrument. Dette er et verktøy som er en spyware for de fleste brukerne, og som i stor grad viser helt unøyaktige tall. Tipper sesams trafikksystemer viser noe helt annet