PDA

View Full Version : Et bull marked?

goldfinger
12-03-2009, 19:58
Jeg tror vi er i et bull marked nå.

Markedet har steget på høy frykt i 3 dager på rad nå, akkurat slik det pleier å være i slutten av bear marked.

Den gode gamle franc er også på vei ned. Fortsetter hodeskulder formasjonen vil den falle veldig langt ned. Oljeprisen vil gå over 100 dollar, dollaren vil falle ned igjen mot 6 kroner. På grunn av pengepolitikken til Norges Bank vil ikke det som var 5 kroner før, bli 5 kroner nå. Det som var 5 kroner tilsvarer nå ca 5,7 kroner.

Lysglimt
13-03-2009, 12:50
Ja dette er vanvittig spennende.

Jeg har motsatt syn og tror dette bull markedet snart blir hentet igjen av de problemene vi ser.

Men jeg må innrømme at jeg har redusert eksponeringen for bear caset gjennom denne uken.

goldfinger
13-03-2009, 14:57
De langsiktige rentene ville ikke snu oppover i fjor, selv om oljeprisen var i 147 dollar. Kanskje det forandrer seg, og at inflasjon og høyere renter på 10 års statsobligasjoner gjør det insolvente banksystemet solvent og at alt ikke er så elendig som det ser ut, når noe av overhenget av dårlig, gammel kreditt fjernes. Franc ser ut som den skal falle utfor et stup. Om det skjedde kunne det potensielt få igang pengepumpa.

Jeg tror ikke kommentatorer slik som Nourel Roubini og andre ser så mye på den type irrasjonelle faktorer. Det var det som skjedde i 2003, at pengepumpa plutselig startet, og likviditeten flommet over. Jeg ser ikke hvorfor det ikke kan skje igjen.